نکاتی برای خرید لاستیک خودرو  ، اگر قصد خرید لاستیک های جدید را دارید با راهنمایی های ما همراه شوید تا بتوانید لاستیکی برای خودرو خود انتخاب کنید که بسیار کاربردی و خوب باشد .


لاستیک جزو عوامل ایمنی و مهم هر خودرویی است . زیرا تنها لاستیک ها می باشند که با زمین ارتباط مستقیم دارند . لاستیک ها از قسمتی هستند که نیاز به تعویض آن ها خیلی کم است . قبل از هرچیزی باید اول مطمعن شوید که احتیاج به تعویض لاستیک ها است و یا خیر . اگر که در حین رانندگی خودرو به سمت دیگری می رود و یا هنگام ترمز گرفتن دور خود می چرخید یا خوب نمی ایستد امکان دارد از لاستیک های شما نباشد و تنها نیاز به باد زدن لاستیک ها باشد
باید اول از همه باد تایر های خود را بررسی کنید و لاستیک های خود را قبل حرکت از لحاظ سوراخ بودن و یا ساییدگی ناموزون ، آج فرسوده بررسی کنید .
به هیچ عنوان نگذارید لاستیک هایتان بیش از اندازه کهنه شوند . زیرا لاستیک های تا یه زمانی سالم و ایمن می باشند . در هر لاستیکی یک عدد چاپ شده است که این عدد تاریخ تولید آن لاستیک را نمایش می دهد . لاستیک ها دارای تاریخ انقضا نمی باشند اما باید بعد از گذشت پنج سال آن ها را به طور دقیق بررسی نمود . اما بعد از گذشت چند سال لاستیک ها حالت و قابلیت اولیه ی خود را از دست داده و باید عوض شوند .


نکات جدی درباره لاستیک :


لاستیک های نخ زده قابل اطمینان نمی باشند و حتما باید برای محافظت از جان راننده و سرنشینان خودرو لاستیک نخ دار را تعویض نمود چون بسیار خطرناک هستند .
بهتر است لاستیک های خودرو در اکسل جلوی خودرو نصب کنید زیرا جلوی ماشین از وزن بیشتری برخوردار است و کنترل فرمان خودرو بهتر و ایمنی تر می باشد . در شرایطی که به علت کم بودن وزن عقب خودرو باید چسبندگی خودرو را به سطح جاده با لاستیک سالم تر و آج بیشتر جبران نمود و از انحراف ماشین ها در پیچ های تند خودداری کرد .
چرخ ها را حتما بالانس کنید .
به هیچ عنوان از رینگ و لاستیک معیوب و یا تعمیر شده استفاده نکنید .
باید در نصب لاستیک خودرو دقت کنید که تمامی لاستیک ها از یک نوع باشند و مشخصات مرتبط با آن ها به یک شکل باشد . در مواقع استفاده از لاستیک های تیوب دار حتما تیوب داخل لاستیک را در زمان عوض کردن لاستیک هایتان آن را نیز عوض کنید .
به هیچ عنوان از رینگ خودورهای زنگ زده ، پوسیده ، تاب دار و جوشکاری شده به کار نبرید .
ورود آسیب جدی به سیستم تعلیق و دستگاه انتقال قدرت خودرو نتیجه استفاده از لاستیک های غیر استاندارد خودرو ، می باشد .
در زمان فشار باد ، لاستیک ها باید سرد باشند و اگر لاستیک ها گرم باشند به هیچ عنوان نباید باد اضافی را خالی کرد .